Виготовлення фюзеляжу

———————————————————————

КОМУНАЛЬНИЙ ПОЗАШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
ОДЕСЬКА СТАНЦІЯ ЮНИХ ТЕХНИКІВ «АМАТОР»
МАЛИНОВСЬКОГО РАЙОНУ
м. ОДЕСИ

План – конспект заняття
По темі:
Проєктування та виготовлення радіокерованих
моделей літаків нечемпіонатних класів.
Виготовлення фюзеляжу радіокерованої моделі-полукопії літака.

Керівник авіамодельного гуртка
Гаврилов І. О.

 

Одеса – 2017

Тема заняття: Виготовлення фюзеляжу радіокерованої моделі – полукопії літака

Мета:
1. Навчальна. Забезпечити засвоєння знань про основні технологічні прийоми проектування та виготовлення фюзеляжу моделі.
2. Розвиваюча. Розвиток технічного мислення, конструкторських здібностей, стійкого інтересу до технічної творчості.
3. Виховна. Обґрунтований вибір професії з урахуванням власних інтересів та здібностей, формування і розвиток позитивних якостей особистості: працелюбства, наполегливості, відповідальності.

Терміни і поняття:
Фюзеляж – головна частина літака, у фюзеляжі розміщають двигун,паливний бак, апаратуру радіо керування, на ньому установлюють крила, хвостове оперення, шасі.
Шпангоут – поперечний елемент фюзеляжу, що сприймає на себе навантаження, діюче на обшивку фюзеляжу.
Стрингер – продольний елемент фюзеляжу, що усилює обшивку.
Шасі – частина моделі, за допомогою якої здійснюється зліт і приземлення літака.

Тип заняття:
Засвоювання нових знань, формування практичних вмінь та навичок, узагальнення знань.

Обладнання:
1. Учбовий плакат- фюзеляж моделі літака; типи; конструкції.
2. Креслення фюзеляжу моделі.
3. Креслярське обладнання для переносу деталей з паперу напінопласт та фанеру.
4. Клей ПВА, шпильки, гумові кільця.
5. Шаблони шпангоутів для вирізання з пінопласту та фанери.
6. Напилки,папір наждачний, ніж для пінопласту.

Хід заняття:
Вступна частина.
Підготовка до заняття необхідного обладнання, інструментів, матеріалів.
Визначення мети заняття гуртківцям.
Техніка безпеки при виконанні робіт!

Основна частина.

Фюзеляж моделі – важливіший елемент кожної літаючої моделі.
Особливості фюзеляжів, вимоги до них. Співвідношення носової та хвостової частин. Кріплення моторної рами та інших пристроїв.
Вагові дані. Конструкції моторних рам: дерев’яних, металевих. Вимоги до міцності та жорсткості. Посадочні пристрої. Вирізи та кронштейни, розміщення апаратури.
Вибір конструкційної схеми залежить від призначення моделі, технологічних можливостей та вміння конструктора.
У цьому разі ми вибираємо напівмонококову конструкцію з пінополістиролу.
Боковини фюзеляжу вирізуються з пінополістиролу, потім усилюються накладками – стрингерами. Шпангоути вирізуються з фанери завтовшки 3мм.

Практична робота.

avia_rc_2017.02_portfolio_vigotovlfuyzel3

1. Перенос деталей з креслення на полістирол та фанеру. (мал.1)

avia_rc_2017.02_portfolio_vigotovlfuyzel5
2. Вирізання деталей. (мал.2)

avia_rc_2017.02_portfolio_vigotovlfuyzel4
3. Зусиленнябоковин фюзеляжу стрингерами. (мал.3)

avia_rc_2017.02_portfolio_vigotovlfuyzel1
4. Збірка фюзеляжу. (мал.4)

avia_rc_2017.02_portfolio_vigotovlfuyzel2
5. Установка вузлів та деталей для кріплення крила, двигуна, хвостового оперення, шасі, тощо. (мал.5)

avia_rc_2017.02_portfolio_vigotovlfuyzel7
6. Фінішна доводка, контроль всіх вузлів. (мал.6)