Авіамодельні двигуни

———————————————————————

КОМУНАЛЬНИЙ ПОЗАШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
ОДЕСЬКА СТАНЦІЯ ЮНИХ ТЕХНИКІВ «АМАТОР»
МАЛИНОВСЬКОГО РАЙОНУ
м. ОДЕСИ

План – конспект заняття
По темі:
Авіамодельні двигуни
Двигуни внутрішнього згоряння

avia_rc_2017.02_portfolio_aviamoddviguni1

Керівник авіамодельного гуртка
Гаврилов І. О.

 

Одеса – 2017

 

Тема заняття: Види, типи, конструкція двигунів внутрішнього згоряння.

Мета:
1. Навчальна. Забезпечити засвоєння знань по конструкції та принципу дії авіамодельних двигунів.
2. Розвиваюча. Розвиток технічного мислення, конструкторських здібностей, стійкого інтересу до технічної творчості.
3. Виховна. Обґрунтований вибір професії з урахуванням власних інтересів та здібностей, формування і розвиток позитивних якостей особистості: працелюбства, наполегливості, відповідальності.

Терміни і поняття:
Картер – основна частина двигуна, з’єднує усі деталі в єдине ціле.
Поршнева група – включає поршень та циліндр.
Кривошипний механізм – включає колінчастий вал та шатун.
Карбюратор – потрібен для приготування робочої суміші.
Свічка розжарювання – служить для підпалювання робочої суміші.
Глушник – служить для зниження шуму випускних газів.

Тип заняття:
Засвоєння нових знань, формування практичних вмінь та навичок, узагальнення знань.

Обладнання:
1. Учбовий плакат – модельні двигуни – види; типи; конструкції.
2. Модельні двигуни МДС-6,5: МК-17.
3. Викрутки, плоскогубці.

Хід заняття:
Вступна частина.
Підготовка до заняття необхідного обладнання, інструментів, матеріалів.
Повідомлення теми та мети заняття гуртківцям.
Техніка безпеки при роботі в майстерні, з інструментом!

Основна частина:

Двигуном внутрішнього згоряння є двигун, у якому процес згоряння палива проходить у нутрі робочого циліндра.
Двигуни внутрішнього згоряння бувають чотиритактні та двотактні.

avia_rc_2017.02_portfolio_aviamoddviguni2
Розглянемо цикл роботи двотактного двигуна: (мал. 1)

При переміщенні поршня 1 в верхнє крайне положення, назване верхньою мертвою точкою (скорочено В.М.Т.), у полості 2 під поршнем виробляється розрідження. Виробляємо таким чином різність тиску, що сприяє наповненню картерної порожнечі паливною сумішшю.

При переміщенні поршня униз робоча суміш стискується та по перепускному каналу 3 проходить через перепускне вікно гільзи,в циліндр над поршнем,де ще стискується поршнем, що йде уверх. Стиснута робоча суміш підпалюється свічкою розжарювання. Спалені гази, розширюючись, з силою давлять на поршень 1 та примушують його двигатись униз. Так проходить робочий хід поршня. Під час руху поршня униз перше відкривається випускне вікно 7, а потім перепускне чи продувочне вікно 4. Гази, що відпрацювали, виходять через випускне вікно 7, а через продувочне вікно 4 робоча суміш під тиском поршня перетікає в робочий об’єм над поршнем та допомагає виходу відпрацьованих газів.

avia_rc_2017.02_portfolio_aviamoddviguni5

Конструкція модельного двигуна (мал.2)

Картер – корпус, основна частина мотору, яка з’єднує усі частини двигуна. На картері є елементи кріплення двигуна до моделі.

Циліндр – необхідний для проведення робочого процесу. У ньому робоча суміш стискується,запалюється, виробляє корисну роботу.

Поршень – деталь, яка приймає діючу на нього силу тиску газів та бере участь у газообміні двигуна.

Шатун – приймає сили, що діють на поршень, та передає їх на колінвал.

Колінчастий вал – преобразує возвратно – поступальний рух поршня в круговий рух.

avia_rc_2017.02_portfolio_aviamoddviguni4

Карбюратор – необхідний для приготування робочої суміші. (мал.3) За допомогою головної ігли змінюють постачання палива, а повітряна заслонка керує течією паливно – повітряної суміші, змінюючи оберти двигуна.

avia_rc_2017.02_portfolio_aviamoddviguni3

Свічка запалювання – потрібна для запалювання стиснутої паливної суміші (мал.4). Запалювання відбувається від розжареної металевої спіралі.

 

Практична робота:

Розбирання та збирання двигуна МДС 6,5:
1. Відкручування гвинтів кріплення циліндру та зняття циліндру від картера.
2. Відкручування гвинтів кріплення задньої кришці та зняття її.
3. Зняття поршню та шатуна з шийки кривошипу.
4. Випресовування колінчастого валу з картера.
5. Зняття та розбирання карбюратора.
6. Детальний огляд усіх частин, вивчення їх побудови та збирання двигуна в зворотній послідовності.